Alternator do wózka widłowego

Alternator do wózka widłowego to inna nazwa dla prądnicy prądu przemiennego, która jest rozwiązaniem lepszym i bardziej stabilnym od prądnicy prądu stałego. Uzwojenie robocze w alternatorze umiejscowione jest w stojanie, a nie w prądnicy wewnątrz wirnika. Pozwala to na efektywną pracę bez wykorzystania komutatora. W obu przypadkach można zasugerować, że budowa jest podobna. Główna różnica polega na tym, że w alternatorze jedno z uzwojeń nawinięte jest osiowo.

Elementy wykonane z ferromagnetyku kształtują odpowiednio pole magnetyczne, w taki sposób, aby w trakcie pracy alternatora zmieniało się pole magnetyczne przechodzące przez uzwojenia stojana.

skontaktuj się z nami

Zepsuł Ci się rozrusznik? A może Twój alternator potrzebuje regeneracji? Lepiej nie mogłeś trafić!

Nasza firma chętnie służy Ci pomocą i fachową obsługą. Dzięki nam już jutro będziesz mógł jeździć swoim świeżo naprawionym autem lub pracować na maszynach z najwyższej klasy alternatorami i rozrusznikami. Zadzwoń już dziś!

Jak zbudowany jest alternator do wózka widłowego?

Najważniejszym elementem alternatora do wózka widłowego jest nieruchomy stojan zbudowany z izolowanej, stalowej ramki z trzema uzwojeniami. Rozłożone są one na 120 stopni na obwodzie stojana. Wirnik jest elektromagnesem, który zasilany jest za pomocą pierścieni ślizgowych i szczotek. W momencie wytwarzania przez wirnik pola magnetycznego indukowany jest w nich prąd o przebiegu tzw. sinusoidalnym. Ze względu na to, że pasek napędowy, który ładuje alternator napędzany jest przez wał korbowy silnika, występuje zróżnicowanie siły pola magnetycznego. Z tego względu potrzebna jest kontrola napięcia na wyjściu i podtrzymywanie prądu ładującego akumulator. Z tego względu również prąd wzbudny ma możliwość regulacji. Za kontrolę regulacji odpowiada regulator napięcia, który monitoruje napięcie akumulatora.

W momencie, gdy wartość napięcia na baterii jest za niska, prąd wzbudny zwiększa się w celu regulacji napięcia. Jego maksymalna wartość prądu wzbudnego wynosi 2 ampery. Zazwyczaj regulatory wyposażone są w układ kompensacji temperatury, ze względu na konieczność wykorzystania nieco większych wartości napięcia do pełnego naładowania akumulatora, zwłaszcza w warunkach obniżonych temperatur. Czujnik ten umożliwia zwiększenie napięcia ładowania, jeśli temperatura zewnętrzna jest zbyt niska. W swojej ofercie posiadamy najwyższej jakości alternatory do wózków widłowych, które gwarantują możliwość wieloletniej eksploatacji na wysokim poziomie. Oferujemy także regeneracje już wykorzystywanych alternatorów.