Alternator do maszyny budowlanej

Alternator do maszyny budowlanej to inna nazwa prądnicy prądu przemiennego, który została opatentowana przez serbskiego inżyniera Nikola Teslę. Głównym zadaniem alternatora do maszyny budowlanej jest odwracanie pracy silnika. Jeśli jednostka napędowa zamienia energię elektryczną w ruch to prądnica prądu przemiennego przetwarza energię mechaniczną, podawaną z wału korbowego silnika za pomocą paska klinowego na prąd elektryczny.

Alternator do maszyny budowlanej swoje działanie opiera na stojanie – nieruchomej, izolowanej ramce z trzema uzwojeniami, oraz wirniku – elektromagnesowi, który zasilany jest za pomocą pierścieni ślizgowych i szczotek.

Wirnik, który wytwarza pole elektromagnetyczne indukuje prąd zmienny, przetwarzane przez diody w mostku diodowym na prąd stały. Ważny dla pracy alternatora jest także regulator napięcia, czyli półprzewodnikowy czujnik, kontrolujący pracę układu prostującego.

skontaktuj się z nami

Zepsuł Ci się rozrusznik? A może Twój alternator potrzebuje regeneracji? Lepiej nie mogłeś trafić!

Nasza firma chętnie służy Ci pomocą i fachową obsługą. Dzięki nam już jutro będziesz mógł jeździć swoim świeżo naprawionym autem lub pracować na maszynach z najwyższej klasy alternatorami i rozrusznikami. Zadzwoń już dziś!

W jaki sposób rozpoznać awarię alternatora do maszyny budowlanej?

Ze względu na to, że w naszym serwisie oferujemy także usługi regeneracji alternatora możemy podzielić się wiedzą na temat tego, w jaki sposób rozpoznawać sygnały awarii alternatora. Inną wskazówką mogą być chociażby spadki mocy urządzeń elektronicznych, oraz migotanie lub słabe świecenie reflektorów pomimo sprawnych żarówek. To problemy, które sugerują poluzowanie paska klinowego. Nasilony hałas z komory silnika może być również związany z alternatorem – wszelkie stuki i szumy, słyszalne coraz głośniej w miarę zwiększenia prędkości jazdy są zazwyczaj efektem zużycia elementów mechanicznych, takich jak łożyska.

 

Jak naprawia się alternator do maszyny budowlanej?

To zależy od stopnia uszkodzenia. Większość z nich związana jest ze zużyciem szczotek pierścieni i łożysk. Czasem konieczna jest wymiana stojana lub mostka diodowego. Zdarza się jednak, że wystarczy jedynie wymienić pasek klinowy lub koło pasowe. Niekiedy koniecznym staje się wymienienie całego alternatora. Zakup nowego jest stosunkowo kosztownym przedsięwzięciem – jednak warto to rozważyć i cieszyć się gwarancją sprawności. Alternatywę stanowi kupno tego elementu po regeneracji – takie modele dostępne są w naszym sklepie.