Rozrusznik do maszyny budowlanej

Rozrusznik do maszyny budowlanej to silnik prądu stałego, którego głównym celem jest szybki i sprawny rozruch silnika spalinowego w naszym samochodzie. Ze względu na pełnienie tak istotnej funkcji, wymagania wobec niego są duże. Musi odbierać energię elektryczną z akumulatora i przy jednoczesnym pobieraniu energii na poziomie od 200 do 600 amperów.

Moc standardowego rozrusznika zawiera się w przedziale od 0,4 do 10 kW i uzależniona jest od rodzaju pojazdu.

skontaktuj się z nami

Zepsuł Ci się rozrusznik? A może Twój alternator potrzebuje regeneracji? Lepiej nie mogłeś trafić! Nasza firma chętnie służy Ci pomocą i fachową obsługą. Dzięki nam już jutro będziesz mógł jeździć swoim świeżo naprawionym autem lub pracować na maszynach z najwyższej klasy alternatorami i rozrusznikami. Zadzwoń już dziś!

Teoretycznie tak duże zużycie prądu może istotnie osłabiać kondycję akumulatora, jednak w momencie, w którym rozrusznik jest całkowicie sprawny nic takiego się nie dzieje. Jest to możliwe, dzięki temu, że pobór energii występuje w bardzo krótkich odstępach czasu. Krótki moment, w którym przekręcamy kluczyk w stacyjce, musi zapewniać silnikowy minimalną, wymaganą prędkość rozruchową. Zmuszony jest także, aby pokonać opór kilku czynników, które utrudniają rozruch – to łożyska na wale korbowym silnika, a także początkowy ruch tłoków w cylindrach.

Prędkość ta jest różna w zależności od typu silnika. W silnikach benzynowych zazwyczaj jest to przedział 40-100 obrotów na minutę, w silnika diesla więcej, bo nawet 100-200 obrotów na minutę. W związku z tym rozruszniki dedykowane dla samochodów z silnikami diesla mają znacząco większą moc.

Najczęstsze problemy – rozrusznik do maszyny budowlanej

Do najczęstszych problemów z rozrusznikiem do maszyny budowlanej zaliczymy:

  • uszkodzenia wirnika lub uzwojenia tzw. wzbudzenia (wówczas rozrusznik nie obraca się wcale),
  • uszkodzenia włącznika elektro-magnetycznego, który zazwyczaj objawia się słyszalną pracą rozrusznika, ale brakiem rozruchu w silniku,
  • zużycie szczotek na wirniku,
  • wyrobienie się łożysk ślizgowych, które prowadzą do wolniejszej pracy rozrusznika, jeśli mamy pewność co do zasilania i kondycji akumulatora,
  • usterka mechanizmu bendix, którego objawami mogą być zniszczony zębnik lub koło zamachowe