Testery do alternatorów

Przystawka wykorzystywana jest przede wszystkim do sprawdzania alternatorów zamontowanych w pojeździe lub na stole probierczym. Jednocześnie są wykorzystywane przy samych regulatorach, przy wykorzystaniu standardowego testera. Przystawka pozwala stwierdzić czy regulator napięcia może poprawić komunikację z ECU w samochodzie i czy prawidłowo reaguje na zadane parametry.

W większości przypadków sprawdzamy tester do alternatorów podłączając go do sprawnego alternatora.

skontaktuj się z nami

Zepsuł Ci się rozrusznik? A może Twój alternator potrzebuje regeneracji? Lepiej nie mogłeś trafić!

Nasza firma chętnie służy Ci pomocą i fachową obsługą. Dzięki nam już jutro będziesz mógł jeździć swoim świeżo naprawionym autem lub pracować na maszynach z najwyższej klasy alternatorami i rozrusznikami. Zadzwoń już dziś!

Jak to działa?

Przystawka włącza się automatycznie po podłączeniu zasilania do zacisków B+ i B-. Wówczas pojawia się menu wyboru przedmiotu testowania. Żądany parametr wybierany jest za pomocą strzałek w górę, w dół i zatwierdzany przyciskiem OK, który umożliwia przejście w tryb testu. Wówczas na wyświetlaczu pojawiają się informacje, takie jak:

  •  stopień obciążenia alternatora DJ/DFM [%]
  • napięcie zadane (małe cyfry na górze wyświetlacza)
  • napięcie panujące w badanym obwodzie (przede wszystkim duże cyfry)

W tym przypadku przewody RC i M powinny zostać podłączone do właściwych pinów w gnieździe regulatora napięcia. Wtedy też należy mieć na uwadze, że część regulatorów do prawidłowego działania wymaga podłączenia innych sygnałów (głównie B+) przy użyciu osobnego przewodu. Przewód M w trakcie pracy w trybie COM może pozostawać niepodłączony. W trybie testowania wybór strzałek „góra” i „dół” zmienia wartość zadanego napięcia. W trakcie sprawdzania należy obserwować czy zmiana wartości zadanego napięcia powoduje odpowiadającą zmianę napięcia na wyjściu alternatora/regulatora oraz czy odczyt DFM jest zgodny ze stanem faktycznym.