Regeneracja kompresorów klimatyzacji to rozwiązanie rozsądne i bardzo często stosowane w przypadku części, które mogą być jeszcze regenerowane. Do najczęstszych przyczyn uszkodzenia kompresora zaliczamy jego rozszczelnienie, uszkodzenie sprzęgła i łożyska na kole pasowym.
Jednocześnie do częstych usterek możemy zaliczyć uszkodzenia zaworu sterującego, łożysk wewnętrznych sprężarki, płyt zaworowych czy inne uszkodzenia mechaniczne. Sprężarka klimatyzacji została zaprojektowana w taki sposób, aby mogła być poddawana procesowi napraw powyższych usterek.
Nasza firma chętnie służy Ci pomocą i fachową obsługą. Dzięki nam już jutro będziesz mógł jeździć swoim świeżo naprawionym autem lub pracować na maszynach z najwyższej klasy alternatorami i rozrusznikami. Zadzwoń już dziś!
Ze względu na to, że w kompresorach klimatyzacji sterowanych zaworem ulega zużyciu układ tłokowo-korbowy bardzo często dochodzi do zanieczyszczenia całego układu klimatyzacji. Występują wówczas kompresory klimatyzacji o konstrukcji pozwalającej na wymianę całego bloku tłoków i cylindrów. Większość sprężarek, nie posiadających wymiennego wkładu korpusu nie może być naprawiana z uwagi na brak specyfikacji części zamiennych.
Najważniejszą informacją jest fakt, że kompresor, który poddany jest regeneracji nie odbiega jakością i żywotnością od nowych kompresorów – a ze względu na wykorzystanie części oryginalnych i zamienników, jego cena nie przekracza 50% wartości nowej oryginalnej sprężarki.
W pierwszej kolejności dochodzi do demontażu napędu sprężarki, a następnie jej umycia. Dalej dokonuje się demontażu sprężarki na poszczególne części składowe i weryfikacje usterek, a następnie sprawdzenie sprawności i przydatności poszczególnych elementów. Ostatecznie wykonuje się wymianę wszystkich zużytych elementów eksploatacyjnych (łożysk, uszczelnień, tarcz sprzęgłowych, kół pasowych i zaworów), a także piaskowanie elementów, montaż sprężarki i próby jej szczelności. Na samym końcu podejmuje się procedury testowe kontroli jakości.
Istnieje kilka przeciwwskazań do podjęcia działań związanych z regeneracją klimatyzacji samochodowej. Przede wszystkim kompresor klimatyzacji nie może być zblokowany, ani rozmontowany (nawet częściowo). Równocześnie, aby zapobiec wewnętrznej korozji sprężarki przyłącza muszą zostać zabezpieczone natychmiast po wymontowaniu kompresora z pojazdu.
Koszt naprawy sprężarki klimatyzacji uzależniony jest od usterki i części, które konieczne są do naprawy. Minimalnym kosztem jest diagnostyka, w przypadku, gdy klient nie decyduje się na naprawę. Jeśli koszt regeneracji przekracza możliwości klienta to proponujemy zakup kompresorów klimatyzacji nowych lub regenerowanych w atrakcyjnych cenach.
Zazwyczaj naprawa – jeśli nie dotyczy ona układu tłokowo-korbowego, czyli tłoków i cylindrów sprężarki – trwa kilka godzin. W sezonie letnim jednak należy uwzględnić kolejkę i wydłużony czas.