Regeneracja alternatorów

Alternator odpowiada za ładowanie akumulatora w pojeździe. Nierzadko korzystniejszym rozwiązaniem od zakupu nowej części jest regeneracja starej. Jednym z argumentów przemawiających za takim rozwiązaniem jest korzystny stosunek cenowy.

W większości przypadków regeneracji podlegają pojedyncze elementy eksploatacyjne – takie jak szczotki, stojany, regulatory napięcia, komutatory i łożyska, a nawet mostki prostownicze czy wirniki. Zazwyczaj więc można kompleksowo zregenerować alternator, sprawiając, że staje się on praktycznie jak nowy. Dzięki wiedzy i wieloletniemu doświadczeniu jesteśmy w stanie zaoferować najwyższą jakość działania i rzetelne usługi.

skontaktuj się z nami

Zepsuł Ci się rozrusznik? A może Twój alternator potrzebuje regeneracji? Lepiej nie mogłeś trafić! Nasza firma chętnie służy Ci pomocą i fachową obsługą. Dzięki nam już jutro będziesz mógł jeździć swoim świeżo naprawionym autem lub pracować na maszynach z najwyższej klasy alternatorami i rozrusznikami. Zadzwoń już dziś!

Jak wygląda regeneracja alternatorów?

Alternator, który trafia do regeneracji jest zazwyczaj całkowicie rozbierany. Obudowa jest piaskowana lub szkiełkowana, a następnie malowana. Zakłada się zazwyczaj nowe łożyska i nowe regulatory napięcia, oraz szczotki. Jeśli komutator wymaga wymiany to również się jej dokonuje. Jeśli jest to konieczne, wymienia się dodatkowo koło pasowe lub inne dowolne elementy. Całość następnie składa się i testuje pod kątem wydajności, oraz znakuje (zazwyczaj wykorzystując kod kreskowy), opisuje i odkłada na półkę. Bardzo często po takim procesie regeneracji alternatora, sprzęt pracuje znacznie skuteczniej, aniżeli kompletnie nowy. Jeśli nawet widoczna jest różnica – to jest ona znikoma. Różnica w cenie jest natomiast mocno odczuwalna. Nierzadko wynosi ona nawet kilkaset złotych.

Od czego zależy cena regeneracji alternatora?

Uzależniona jest ona zazwyczaj od trzech czynników – rodzaju usterki, typu alternatora, oraz stanu alternatora. Do najczęściej regenerowanych elementów należą – wymiana szczotek, wymiana pierścieni na wirniku i wymiana łożysk. Natomiast jeśli chodzi o poważniejsze naprawy to zazwyczaj dotyczą one wymiany regulatora, mostka prostowniczego, stojana i koła pasowego.