Rozrusznik do ciężarówki

Rozrusznik do ciężarówki to proste i wytrzymałe urządzenie, które w krótkim czasie musi doprowadzić do uruchomienia znacznie większego silnika, aniżeli ten, którym sam jest napędzany. Aktualnie najwięcej na rynku możemy znaleźć elektrycznych rozruszników do ciężarówek, które są dzisiaj zdecydowanie najpopularniejszymi urządzeniami rozruchowymi.

Oczywiście – można na rynku zaobserwować coraz więcej układów hybrydowych, jednak poczciwe elektryczne rozruszniki do ciężarówek nadal wiodą prym.

skontaktuj się z nami

Zepsuł Ci się rozrusznik? A może Twój alternator potrzebuje regeneracji? Lepiej nie mogłeś trafić!

Nasza firma chętnie służy Ci pomocą i fachową obsługą. Dzięki nam już jutro będziesz mógł jeździć swoim świeżo naprawionym autem lub pracować na maszynach z najwyższej klasy alternatorami i rozrusznikami. Zadzwoń już dziś!

Jak działa rozrusznik do ciężarówki?

Za napęd rozrusznika odpowiada silnik prądu stałego, który pobiera prąd bezpośrednio z akumulatora. To zatem urządzenie, które jak żadne inne wymaga obecności sprawnej baterii. Ta z kolei jest najbardziej obciążona właśnie w trakcie rozruchu silnika. To bardzo ważne w momencie, w którym występują problemy z rozrusznikiem. Następstwem problemów z rozrusznikiem mogą być rozładowania lub uszkodzenia akumulatora. O tym warto pamiętać.

 

Dlaczego tak ważne jest posiadanie jakościowego rozrusznika do ciężarówki?

Zapewnienie niezawodności pojazdów użytkowych to jedno z podstawowych założeń w branży motoryzacyjnej. Silnik powinien być bezpiecznie uruchamiany w każdych warunkach, niezależnie od temperatury czy innych czynników atmosferycznych. W tym celu, rozrusznik musi doprowadzić silnik do wystarczającej prędkości obrotowej w czasie kilku dziesiątych sekundy.

W celu uruchomienia silnika spalinowego, dwie działające równolegle magnesy o różnych mocach aktywowane są za pomocą przekaźnika pomocniczego – w momencie, w którym kluczyk zapłonu jest przekręcony. Wówczas magnesy przesuwają zębnik rozrusznika, co powoduje napięcie sprężyny w przełączniku magnetycznym. Zębnik zazębia się z kołem zamachowym silnika, a przełącznik magnetyczny zamyka drogę do rozrusznika. Wtedy kotwa rozrusznika wprawia w ruch koło zamachowe nad przekładnią planetarną i zębnik, a tym samym wał korbowy silnika spalinowego, do momentu aż silnik zostanie uruchomiony, a kluczyk zwolniony.